Pages

Monday, December 26, 2011

Juara Carta Cinta

Novel yang dibeli oleh adik kesayangan saya. Juara carta cinta diolah oleh penulis, Lynn Dayana dengan sangat baik. Tak macam 3 novel yang saya beli baru-baru ni.. Garapan dari Lynn Dayana memang tidak mengecewakan . Apa yang pasti, 2  novel (termasuk yang ini) yang saya baca hasil tulisan beliau, selain menceritakan kisah cinta, beliau juga menerapkan kisah aksi dan misteri, (kisah-kisah yang melibatkan polis).

Sinopsis:

Maya Hanum, seorang penulis novel mempunyai sebuah kedai menjual cenderamata dan buku-buku tinggal di sebuah pangsapuri di mana jiran di kiri dan kanannya adalah bekas kekasih dan bekas tunangannya.

Bermula dengan jiran yang baru berpindah, Hakim yang rupa-rupanya bekas kekasih yang sudah mempunyai kekasih baru. selang beberapa bulan, jiran yang sebelah lagi berpindah masuk, di mana Intan, isteri kepada bekas tunangnya Adnan (yang bekerja di luar negara) tinggal sendirian. bermulalah konflik merebut kembali cinta Maya.

Maya kemudian berkenalan dengan seorang pemuda misteri yang menjadi peminatnya. Kejadian malang berlaku ketika berkelah bersama Haikal(peminat misteri) di mana Maya disambar petir.

Setelah sembuh dari kejadian malang itu Maya sering didatangi oleh roh-roh yang meminta pertolongannya.

Juara carta Cinta - Lynn Dayana


Tak rugi beli novel ini kerana kesudahannya tidak seperti yang di sangka.

No comments:

Post a Comment